RETAILNIEUWS

RSS Retailnieuws

  • Hoe Dunkin' verder ging zonder Donuts
    Dunkin' is sinds drie jaar weer in ons land vertegenwoordigd en heeft een duidelijk doel: elke dag bereikbaar zijn voor iedere consument. Om dat te bereiken ging de van oorsprong Amerikaanse keten dit jaar verschillende samenwerkingen aan. Daarnaast veranderde Dunkin' van strategie door Donuts uit zijn naam te schrappen.
  • In deze Haagse winkel worden ruim tweehonderd theesoorten verkocht
    De Haagse winkel van Betjeman & Barton heeft een metamorfose ondergaan. Het van oorsprong Franse kwaliteitstheemerk viert deze week, naast de heropening van het vernieuwde pand, ook zijn honderdste verjaardag. 
  • De toekomst van retail volgens House of Einstein
    Gepersonaliseerd shoppen is de toekomst van de retail. Dat is de overtuiging van House of Einstein, een concept dat via personal shoppers boxen met herenkleding samenstelt en verkoopt. Hoe het dat doet, zie je in deze video.
  • Eerst dokken, dan pas naar binnen
    Entreegeld betalen om de drempel van een boekwinkel over te mogen stappen. Fictie? Nee hoor. In Japan en Portugal gebeurt het al. En eigenlijk is het helemaal niet zo vreemd. We zitten namelijk midden in de experience economy. 
  • Zo word je future fit volgens Richard van Hooijdonk
    Technologie verandert het retaillandschap ingrijpend en om daarop in te spelen, is meer nodig dan simpelweg het implementeren van nieuwe tools. Experimenteren, een mindset van innovatie en een kritische kijk op de organisatie zijn volgens futurist Richard van Hooijdonk onmisbaar. We spraken hem na zijn presentatie op What's Next in Retail Tech en vroegen hem hoe […]

RSS Retaildetail.nl

  • Carrefour verrast met prijsoffensief: 1000 producten in prijs verlaagd
    Carrefour België verlaagt vandaag de prijs van meer dan duizend producten, in alle productcategorieën, zowel voor nationale merkproducten als huismerken. De kortingen gaan tot -25% en worden weergegeven in de schappen via voor/na-prijskaartjes, zodat de klant prijzen gemakkelijk kan vergelijken.
  • Plunderingen bij JD Sports na racistisch incident
    Op korte tijd zijn vier filialen van sportwinkelketen JD Sports, waarvan twee Belgische, overvallen en geplunderd. Mogelijk is er een verband met een racistisch incident dat in oktober plaatsvond in de Luikse vestiging van de winkelketen.
  • Amazon bevestigt plannen nieuwe supermarktketen
    Amazon heeft dan toch bevestigd dat het een nieuwe supermarktketen zal lanceren. De eerste winkel zou ten laatste begin volgend jaar de deuren openen in Los Angeles. Met het nieuwe concept mikt het bedrijf vooral op de gemiddelde Amerikaan.
  • Alibaba verbreekt record op Singles' Day
    Singles' Day is opnieuw een groot succes geworden voor de Chinese webwinkelreus Alibaba: in totaal kochten consumenten er voor 268 miljard yuan (35 miljard euro) aan goederen, een nieuw record. De kritiek van milieubewegingen op soortgelijke 'verkoopsfeesten' zwelt echter aan.
  • “We helpen retailers te anticiperen op verandering”
    Waarom doen retailers en merken niet even vanzelfsprekend een beroep op een trendagentschap als op een boekhoudkantoor? "We kunnen de toekomst niet voorspellen, maar wel bedrijven helpen om hun aanpassingsvermogen te versterken", zegt Marc Leyssens van The Future Laboratory.