RETAILNIEUWS

RSS Retailnieuws

  • Dit was de tweede editie van Stores That Wow
    Ruim 350 professionals in retail & brands lieten zich inspireren door onder meer de Bijenkorf, Primark en Eataly tijdens de tweede editie van Stores That Wow. Geniet na met de aftermovie.
  • Koning en Keijzer zien hoe Nederland van Beverwijk kan leren
    Hoe zorg je voor een aantrekkelijke binnenstad? Dat is een vraag waar veel gemeenten mee worstelen. Koning Willem-Alexander en staatssecretaris Mona Keijzer keken donderdag hoe Beverwijk dat aanpakt.
  • Winnaar/verliezer van de week: Action en Didi
    Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en Didi.
  • De deal met Jumbo is met name gunstig voor Marcel Boekhoorn
    HEMA en Jumbo zijn erg blij met elkaar. Dat bleek wel bij de recente onthulling van het eerste HEMA-schap bij een Jumbo Foodmarkt. Maar voor wie heeft de deal nu eigenlijk de meeste voordelen? Volgens columnist Rupert Parker Brady voor HEMA-eigenaar Boekhoorn.
  • Zo denkt Amsterdam The Style Outlets zich te onderscheiden
    In de herfst krijgt Nederland er een vierde outletcentrum bij. Na Roermond, Lelystad en Roosendaal voor het eerst eentje in de Randstad: Amsterdam The Style Outlets. Hoe denkt die outlet zich te kunnen onderscheiden? We vroegen het center manager Marcel Herben.
  • Kansen benutten door winkels en online te combineren
    In al het online geweld zou je bijna vergeten dat het overgrote deel van de retailverkopen nog steeds via winkels gaat en dat juist de combinatie van winkels en online enorm krachtig is. In dit artikel behandelen Jos Voss en Olaf Zwijnenburg van Rabobank de sterke punten van enkele gecombineerde businessmodellen en geven aan wat nodig […]
  • De opkomst en ondergang van Abercrombie & Fitch
    Waar Abercrombie & Fitch tijdens zijn hoogtijdagen zo'n 4,5 miljard dollar per jaar omzette, ging het vanaf 2013 bergafwaarts met de kledingketen. De omzet daalde en er moesten 270 winkels dicht. Wat gebeurde er?
  • Appdate: Alcoholcontrole via gezichtsherkenning
    RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer apps van Asos en Starbucks.
  • Wat ging er mis bij pizzaketen Papa John's?
    Waar de Amerikaanse pizzaketen Papa John's in 2017 nog een stabiele groei laat zien, gaat het bergafwaarts met de keten aan het einde van het jaar. Zes kwartalen op rij schrijft de fastfoodketen rode cijfers. Wat ging er mis bij Papa John's?
  • Het kost wat, maar dan heb je ook wat
    Iconisch en onbetaalbaar voor de gemiddelde consument – Hermès, Kiton, Patek Philippe zijn de toppers in hun genre en alleen beschikbaar voor de happy few. Dit is hoe hun prijzen tot stand komen.

RSS Retaildetail.nl

  • Alibaba waarschuwt voor eerste omzetdaling
    Alibaba heeft er andermaal een recordkwartaal opzitten, met een omzetgroei van 38% en een fors gestegen winst. Het concern vreest wel dat de coronacrisis de komende maanden op de cijfers zal wegen.
  • A.F. Vandevorst houdt ermee op
    Het Belgische modelabel A.F. Vandevorst verdwijnt zeer binnenkort. Het label is het levenswerk van het Antwerpse modekoppel An Vandevorst en Filip Arickx.
  • Barry Callebaut gaat chocoladecreaties 3D-printen
    Barry Callebaut kondigt de opening aan van - naar eigen zeggen - ‘s werelds eerste 3D-printstudio om "unieke chocolade-ervaringen te creëren". Met de innovatie speelt het bedrijf in op de "consument die een 'instagrammable' leven wil."
  • Flessenwater wordt zorgenkind voor Nestlé
    Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé zag zijn omzet en winst afgelopen jaar opnieuw stijgen, vooral onder impuls van de Purina-dierenvoeding. Het flessenwater daarentegen komt steeds meer onder druk te staan.
  • Albert Heijn gaat ook in België aan huis bezorgen
    Deze lente start Albert Heijn ook in België met het aan huis leveren van boodschappen. De regio rond Antwerpen komt als eerste aan de beurt, daarna wil de retailer de nieuwe service stap voor stap verder uitrollen.